Når kontrollen mangler…

Det er ikke alltid så lett å ha kontroll over alle tingene en har – med mindre man er minimalist eller bor i minihus eller noe sånt? Uansett, det er ikke meg…

Jeg visste jeg hadde en del garn og at det var lagret på flere steder. Et mål jeg hadde var å få oversikt, så jeg fant fram alt garnet jeg hadde (og angret litt etterhvert…).

Raskt innså jeg at det ikke ville bli plass til alt på bordet, så jeg begynte å sortere det. På bordet ble det dermed garn som er syntetisk i ulike varianter og en stor haug med garn uten lapper så jeg ikke vet hva slags materiale det er.

Ullgarnet var heldigvis greit systematisk (spesielt i de to boksene med to lag – ble kjøpt for flere år siden og aldri brukt…).

Så var det alt bomullsgarnet – mye heklegarn der.

Som sagt visste jeg at det var en del garn og at for en del av det var det brukt noe fra nøstene og noen nøster var ikke brukt i det hele tatt. Likevel ble jeg overrasket og overveldet over hvor mye garn det faktisk var totalt sett.

Her kommer da neste utfordring: hvordan skal jeg lagre alt garnet og hva skal jeg bruke det til? En ting er klart: jeg har ikke kontroll, men nå har jeg i det minste en mulighet til å få det. Noe annet som slo meg er at så lenge garnet ligger “gjemt” i en kommode, en puff og en sofa så ser jeg det ikke og da er det mye vanskeligere å ha kontroll. På den annen side vil jeg ikke at alt skal ligge åpent med mulighet for å bli støvete, så jeg er litt i stuss på hva resultatet blir.

Tips tas imot med STOR takk!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg