Når hjernen er tom…

Reklame | Royal Design, Ellos

Har du noen gang satt deg ned for å skrive, men så oppdaget at hodet føltes helt tomt?

Hvis du ikke liker å skrive er det kanskje ikke så unaturlig (hva vet jeg?), men for meg som liker å skrive er det en irriterende følelse.

Det behøver ikke engang å være at jeg vil si noe meningsfullt, men bare fordi jeg liker aktiviteten av å skrive – enten det er på papir eller på PC. Å forme løsrevne ord og tanker om til setninger og sammenhengende tekster. Å sette seg ned foran PC’en i en god stol hvor jeg sitter uten at ryggen og armene blir slitne, gjerne med en kopp te ved siden av meg for minitenkepauser og så bare taste i vei. Eller å bla om til en tom side i notatboken, ta opp pennen og bare la tankene fylle papiret uten å tenke nøye gjennom hva jeg skriver, men bare ta det som det kommer.

Skriving trenger ikke alltid være fornuftig når en klarer å nyte det å bare gjøre det – det gjelder for så vidt mange ting her i livet.

Når hjernen føles tom derimot og du ikke aner hva du vil eller hvor du er på vei, er det ofte litt vanskeligere å starte.

De fleste som skriver på ett eller annet vis har kanskje en eller annen gang møtt på den populære skrivesperren, så om du har tips – kommentarfeltet er rett under her 😊

Monograph//RICE//RICE//Apple

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg