Når er de egentlig modne??

Jeg er ganske sikker på at en busk jeg har, er aronia (eller svartsurbær som jeg også tror de kalles?). Det har jeg aldri hatt før, men jeg tror en kan lage saft av de – eller var det syltetøy?

Uansett, første spørsmålet er jo: “når er de egentlig modne nok til å plukke?” Det er en utfordring med bær en ikke har hatt før – hva er gangen i syklusen deres? Når er de modne for plukking? Skal de renses på noe vis? Hva brukes de til?

Et annet spørsmål er ikke viktig før noe er laget av dem, men det blir spennende: “liker jeg de så de er verdt å plukke?”

Det har regnet en del de siste dagene, og nå har noen av bærene begynt å sprekke – er det et tegn??

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg