Når en blir til to

Naturen er et fascinerende mirakel. Dette er et tre jeg ofte går forbi når jeg går en kort tur. Et lite skogholt med så mange mirakler. Hvorfor det skjer med enkelte trær vet jeg ikke, men å dele seg i to på den måten skjer noen ganger. At trær får greiner er helt naturlig – og det er det faktisk når det deler seg i to på denne måten også. Riktignok tror jeg ikke det skjer like ofte som at et tre bare har en stamme – to stammer er litt mer unikt, men ikke så unikt at det bare har skjedd denne ene gangen.

Når en blir til to i naturens verden – et mirakel fordi naturen gjør det mest magiske ting. Et lite skogholt kan inneholde mange undre og jeg liker å kunne se dem og tenke over dem både når jeg ser dem når jeg er ute, men også når jeg kommer inn hjemme.

Om du ikke har skjønt det: jeg var ute og gikk tur tidligere i dag og tok et par bilder. Jeg gleder meg til våren kommer med alle fargene sine, men enn så lenge har kulda kommet tilbake for en liten stund. Sånn er tross alt våren – og mars måned – ustabile, lunefulle og måneden jeg har bursdag i 🙂

2 kommentarer
    1. Bruker du titte innom bloggen Utifriluft? Hun har et godt øye for slike undere i naturen. Mange fascinerende bilder tar hun når hun er ute i fri luft 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg