Når du trenger en pause

Det har skjedde både mye og lite på en gang i det siste. Venting er også en greie for tiden. Vente på svar på jobbsøknad. Vente til 20.juli for å få svar om skoleplass. Vente på husting – både der jeg bor og hvordan jeg skal forholde meg til huskjøp en gang i fremtiden (foreløpig har jeg nemlig ikke funnet passende hus å kjøpe).

Noen ganger trengs det en pause.

Håndarbeid er noe av det jeg gjør når jeg trenger en pause, mens andre ganger går jeg tur, jobber i hagen eller legger puslespill. Blogging og YouTube er også noe jeg “pauser” med.

Eller, håndarbeid er noe jeg gjør uansett enten jeg trenger en pause eller ei – og det gjelder for så vidt alle de andre tingene også.

Lesing kan jeg ikke gjøre når jeg trenger en pause for da må jeg tross alt følge med for å få med meg historien – eller fagkunnskapen om jeg leser en fagbok.

Nå om dagen holder jeg på med et puslespill med 1.500 brikker. Hvor mange ganger jeg har gjort det tidligere aner jeg ikke, men det begynner å bli en del. Så nå utfordrer jeg meg selv til å gjøre det i en rekkefølge jeg ikke pleier. Vanligvis avslutter jeg med himmelen, men det er på mange måter den kjipeste delen så nå blir jeg ferdig med den ganske tidlig i puslingen.

Håper du nyter dagen i dag. Her regner det, så jeg får ikke vasket vinduene utvendig i dag for å si det sånn…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg