NaNoWriMo har startet!

– og jeg har ikke skrevet noe på mange dager… ups!

For de som ikke vet hva NaNoWriMo er så står det for: National Novel Writing Month. Målet er å skrive 50.000 ord på en historie i løpet av november måned. Det tilsvarer omtrent 1.667 ord om dagen.

Dette er noe jeg har visst om i mange år, men aldri deltatt i. Det har føltes for stort, for skummelt og det gjør det helt ærlig i år også.

Jeg elsker å skrive, sånn som mange andre også gjør, men det skjer likevel ikke hver dag.

Ja, dette blir langtidsplanlegging (og sannsynligheten for at jeg har glemt at jeg skriver dette nå om ett år er ganske stor). Uansett, jeg har skikkelig lyst til å delta ordentlig i NaNoWriMo neste år, men for å gjøre det mer gjennomførbart vil jeg moderere det litt: totalt 25.000 ord eller omtrent 834 ord hver dag.

Mange over hele verden deltar i dette skrivesprosjektet hvert år, og det ville vært en kul ting å være en del av. I alle fall syns jeg det.

Hva du skriver har vel kanskje heller ikke den største betydningen, så lenge du får inn en vane med å skrive hver dag og at du koser deg med det du gjør.

Så selv om jeg ikke deltar i år, har jeg lyst til å starte en god vane med å skrive litt en dag i uka. Hvilken dag i uka spiller ingen rolle så lenge jeg får skrevet litt hver uke. All fremgang er fremgang!

Deltar du i NaNoWriMo? Liker du tanken på å skrive litt hver dag?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg