Nå starter det!

Første desember – vi er i julemåneden. Nå starter det med juleting – adventskalender for eksempel (om jeg hadde husket å kjøpe ville det i alle fall startet med det – mon tro om de kommer på salg snart?).

Riktignok har jeg drukket gløgg, spist pepperkaker og hørt på julemusikk i mange dager, men litt fra eller ting spiller ingen rolle? Eller gjør det det? På det området vil jeg tro det er mange ulike meninger. Når det kommer til julegaver har jeg noen ganske klare (må bare få pakket de inn), og noen jeg må finne ut av – så heldigvis er vi bare på 1. desember (jeg liker å ha god tid).

Ellers har jeg hatt vondt i hodet, men med strikking går alt så meget bedre. Kan vel innrømme at strikkingen ikke fjerner hodepinen, men alt blir mer levelig med strikking (skjønt – ikke gåturer i skog og mark – de ville vel heller blitt veldig farefulle med tanke på hvor enkelt det ville vært å tryna om jeg fokuserte på strikketøyet og ikke der jeg gikk). Neste hodepine blir (forhåpentligvis) mer som et uttrykk – å feste tråder på det jeg strikker og hekler er nemlig for meg en hodepine (som i at jeg ikke kan fordra det, men det er jo en del av arbeidet det også).

Uansett, kanskje jeg får ta en feste-dag i jula hvor jeg fester tråder på rubbel og bit jeg har blitt ferdig med….Eller så får jeg lage min egen adventskalender siden det starter i dag: feste tråder på ett arbeid hver dag…Hm, vel, ikke i dag. Nå blir det Grandiosa fordi jeg jobbet senvakt og ikke orker å lage annen mat (noe som er helt greit – jeg liker Grandiosa innimellom jeg!).

Håper du har en herlig første desember!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg