Nå starter det snart!

Paprika! Eller, snart er kanskje å ta i litt i overkant mye, men første blomst har dukket opp på den ene paprikaplanten min. Jeg har syv vanlige paprikaplanter i seks små potter – de burde absolutt pottes opp, men jeg har ikke kommet så langt. Ups! Ei heller har jeg egentlig helt plass til alle, men et par av dem er veldig små grunnet plassmangel så kanskje det vil gå greit likevel?

Uansett. Den første blomsten har åpnet seg, så nå blir det bare å vente (lenge) i spenning på når blomsten er ferdig med å blomstre og går over til å bli paprika. Paprikaen skal da først bli stor og grønn – til det trenger den både mye bedre plass og den vil sikkert bli glad for litt næring også. En god stund etter det vil den sakte og sikkert endre farge fra grønn til rød – og først da er den spiseklar. Skjønt, det er fullt mulig å spise den mens den fremdeles er grønn, men jeg foretrekker smaken når den har endret til rød farge. Hvor lang tid alt dette vil ta er jeg ikke helt sikker på, men flere måneder er jeg helt sikker på…

Foretrekker du grønn eller rød paprika? Eller kanskje gul eller oransje? Paprika finnes faktisk også i lilla variant, så mulighetene er mange.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg