Mitt første pannebånd!

De siste dagene har jeg jobbet med noe jeg ikke har gjort før: strikke pannebånd!

Uten mønster, men med en ide om hvordan jeg ønsket det skulle se ut, satte jeg i gang. Heldigvis har jeg en butikkkjøpt pannebånd jeg kunne ta mål av for å gi meg en indikasjon på størrelse – det funket som bare det!

På en måte var den største utfordringen hvordan jeg skulle sette “tarmen” sammen til slutt. Jeg valgte å strikke endene sammen samtidig som jeg felte av – det var litt kronglete, men jeg er fornøyd med resultatet. Jeg mener – det ville uansett bli synlig hvor endene var sydd sammen, så hvorfor ikke gjøre så jeg kun måtte feste trådene (og slapp å sy)?

At det er nødt til å få seg en skyll før det slapper av på en bedre måte er kanskje enkelt å se, men det får jeg gjøre senere en gang.

Siden jeg ikke startet på noe nytt etter at jeg var ferdig med pannebåndet på ettermiddagen i går, ble totalen strikket i går bare 9 gram. Mye mindre enn de fleste andre dager, men absolutt ingen nedtur – jeg fant ut hvordan jeg ville gjøre med avslutningen og ble helt ferdig med mitt første pannebånd! 🙂

2 kommentarer
    1. Superfint pannebånd du har laget.<3 Jeg skal gå i gang med et pannebånd nå, om noen få strakser. :)) Er nettopp blitt ferdig med et skjerf å skjerfet trenger et pannebånd som selskap. Sånn er det bare med den saken. :)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg