Mine første reddiker!

Nå har jeg tatt opp de første reddikene. De var mindre enn jeg trodde de ville være, men ifølge frøpakken skulle det ta 35 dager før de var “ferdige”. Riktignok er i dag “bare” dag 34, men likevel.

Siden jeg ikke ante hvordan man skulle tilberede dem, har jeg spurt. De fleste svarte at de spises rå; gjerne i salat. Nå er ikke jeg den som nødvendigvis spiser mest salat, så jeg var fornøyd når noen også foreslo kjeks, ost og reddiker. Så den varianten ble bra.

Reddikene (en månedsvariant som heter French Breakfast) smaker ikke så mye, men de minner meg om noe annet – som jeg lurer veldig på hva er for jeg kommer ikke på det. De tilfører også litt fuktighet, noe som var helt greit for det er bare såvidt.

Totalt sett var det enkelt å gro reddiker, det tok kort tid, men sånn jeg ser det gir det heller ikke så mye mat. Likevel – noe gøy å gro som tilfører litt mer friskhet og hjemmegrodd til menyen.

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg