Min egen feil?

Min første t-skjorte. Mitt første klesplagg strikket ovenfra og ned. Mitt første plagg som er mer formnært. Absolutt ikke mitt første klesplagg med et annet garn enn det som står i oppskriften. Likevel – en cm er en cm…er det ikke?

Greit, jeg så på bildene til Summer Halo av Drops design at det ville være en veldig kort t-skjorte, men jeg innså ikke hvor kort den var. Dessuten, selv om jeg hadde et par mer cm hjalp det ikke – den ble kortere på meg enn det som ble forespeilet meg på bilder. Nå har jeg kontroll-målt snart et to-sifret antall ganger for å forsikre meg om at jeg har målt riktig – og det har jeg…

Ville det vært en god ide å prøve den på før jeg strikket avslutningen med perlestrikk og felte av? Ja, selvfølgelig, men når rundpinnen min er 80 cm og jeg vet at det ikke vil gå over skuldrene mine føltes ikke det som et reellt alternativ. Så da avsluttet jeg og klipte tråden (og så kan jeg angre i ettertid…).

På engelsk er det noe som kalles for “try it on tubing” – hva den norske versjonen heter vet jeg ikke, men det er herved noe jeg absolutt ønsker meg!!

Mønsteret er pent, ikke for mye og det var mye enklere å strikke ovenfra og ned enn jeg tror jeg tenkte meg. Eneste er at jeg ikke syns t-skjorte sitter pent nok på ovensiden av puppene. Altså, det var vanskelig å få det frem på bildet, men området mellom halsen og puppene kunne det kanskje vært noe mindre masker, men det er sikkert sånn en finner ut av hva som passer en selv best når en har strikket mye vil jeg tro?

Uansett, nå blir det å ta opp perlestrikken før jeg forlenger t-skjorten ganske mye.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg