Maurene kommer!

Dagens gåtur var litt kjølig i starten, men sola har begynt å varme så det ble deilig å være ute. Det hadde maurene i den ene maurtua jeg gikk forbi også fått med seg.

Kan innrømme at jeg tror aldri jeg har sett starten på våren i en maurtue før. Den så innsunken og slunken ut, men med et stort mørkt felt på toppen.

Det mysset av maur som tydelig holdt på med vårforberedelser. Ganske fascinerende!

Hvordan klare å ta gode bilder av så mange maur uten å ville gå for nærme, vel, ikke helt mulig med mitt kamera. Likevel ble jeg stående å se på dem en liten stund. De klumpet seg sammen nær toppen – jeg vil tro de også likte godt at sola varmet i dag.

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg