Matbutikk + sulten = pussig utfall

Jeg måtte innom matbutikken på vei hjem fra jobb i dag fordi jeg manglet melk. Hadde et par andre ting på listen også og kjøpte det. Som vanlig når jeg går innom butikken når jeg er sulten ble det ting som ikke stod på handlelisten. Prisen på lysene var satt ned, så jeg kjøpte like godt to pakker. Jeg liker stearinlys og kan fint bruke lilla lys hele året. Kormokjeksen så godt ut, men jeg glemte å kjøpe brunost som er det jeg ofte spiser med den kjeksen. Innså at jeg faktisk ikke husker forrige gang jeg spiste grøt, så da ble det med en pakke av det også hjem. Ananasen har jeg ingen god grunn til, bortsett fra at jeg puttet den i handlekurven når jeg gikk forbi der den stod?

Tross alt var det ikke mye jeg skulle ha, men resultatet ble uansett ikke helt det jeg forventet. Spesielt siden jeg vurderte å kjøpe frossenpizza og endte opp uten (det er en av de tingene det ofte er alt for lett å kjøpe med seg). Jeg visste at jeg hadde tomatsuppe på pose hjemme og fikk lyst på det, så selv om jeg kjøpte grøt endte middagen opp med å bli tomatsuppe.

Selv om jeg vet at å handle når jeg er sulten ofte ikke er den beste ideen er det så praktisk å handle på vei hjem fra jobb – og da er jeg jo sulten, så da blir det sånn noen ganger.

Ingredienser til å lage lussekatter ble det ikke, så ingen lussekatter til lucia på meg. Håper du har en fin luciadag i dag! (det er i dag ikke sant?)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg