Mål for mars

Februarmåned går alltid så fort; jeg skylder på at den tross alt har færre dager enn de andre månedene i året…

Jeg var småambisiøs når det gjaldt målene for både januar og februar, så i mars firer jeg litt på målene. Grunnen til det er vel helst at jeg vil forsøke å få til å gjennomføre alle målene jeg setter meg og det er jeg ikke alltid like god på på privaten (mye bedre på jobb der…).

Noen av målene tar jeg likevel med meg videre fordi de er viktige for meg, og for fremgangen jeg ønsker å oppnå.

  • Å betale tilbake kr 10.000 på privatlånet
  • Legge ut video hver mandag på YouTubekanalen hvor jeg snakker om bøker (sjekk ut Lesejenta her)
  • Gå 15 minutter ute hver dag
  • Gjøre en styrkeøvelse hver dag

Elefanten er med for å minne meg selv på at mange små biter leder meg hele tiden nærmere målet mitt.

Jeg har (endelig) innsett at det er lurere for meg å fokusere nedbetaling på boliglån fremfor studielån grunnet renten. Derfor kommer jeg ikke nødvendigvis til å bruke hele lønnen fra ekstrajobben på studielånet, men jeg vil likevel runde opp til å betale kr 1.200 hver måned fordi jeg får en liten lykkebit av å se det månedlige terminbeløpet bli mindre.

Et mål jeg har ignorert litt for mye er å kvitte meg med ting jeg har bestemt meg for å kvitte meg med. Hm, den setningen kunne kanskje virke forvirrende. Det jeg mener er at jeg har samlet en del ting som står i gangen min som jeg ønsker å kvitte meg med, men er foreløpig ikke kommet så langt. Dermed står haugen der og irriterer meg. Det er fullt brukbare ting; en dukkevogn, noen lysestaker, en gul potteskjuler og en god del bøker.

Noe jeg har et stort ønske om å bli ferdig med er noe annet jeg har utsatt veldig lenge. Jeg har noen klær som trenger småreparasjoner; feste et par løse tråder og sy i noen knapper. Det burde ikke ta så lang tid, men noen ganger er det de små tingene en utsetter mest fordi det er så lite. Jeg har dessuten et par ting jeg har heklet og strikket hvor det eneste jeg har igjen å gjøre er å feste trådene…

Så, det var mine planer for hva jeg ønsker å få gjort i mars.

Nå er jeg litt nysgjerrig; har du noen planer for mars? Kanskje det er noen småting du har utsatt å gjøre fordi selv om det er en liten oppgave er du ikke så glad i den og føler det er litt ork?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg