Mål for januar

Er det flere enn meg som elsker å planlegge og sette seg mål?

Om du liker det eller ikke, vil jeg uansett anbefale det. Pass bare på at du tilpasser målene du setter deg til din egen personlighet og hva dine ønsker er.

Jeg har satt meg en del mål for hele 2019 og har innsett at om jeg skal klare å gjennomføre dem er jeg nødt til å dele dem opp i mindre biter. Noen av dem er nemlig store og da blir det litt som å skulle spise en elefant. En må starte med en bit av gangen; da føles det ikke like stort og skummelt. (ikke det at jeg noen gang ville spist elefant, det ville føltes helt feil!)

Så her kommer delmålene mine for januar:

  • Betale ut lillelånet.
  • Betale lånet til foreldrene med ca kr 8.000.
  • Studielånet skal betales med lønnen fra ekstrajobben.
  • Gå tur på minst 15 minutter hver dag (det virker kanskje veldig lite, men da øker sannsynligheten for at jeg faktisk klarer å gjennomføre det og få en god vane med det).
  • En styrkeøvelse hver dag. Push-ups eller sit-ups.
  • Rydde stue og kjøkken.
  • Selge eller gi bort ting jeg har ryddet og bestemt meg for å  kvitte meg med.
  • Lage omrisset av boken jeg ønsker å skrive.

Noe av dette kommer til å være veldig enkelt og ta kort tid, mens andre ting er ting jeg kommer til å måtte jobbe målbevisst med hver eneste dag.

Har du delt opp målene du har satt deg for 2019 i mindre delmål for å klare å gjennomføre dem?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg