Mål for februar

Vi er i slutten av januar og da er det på tide å se fremover mot februar. Eller, det er i alle fall det som er planen min – og samtidig fortsette å prøve å leve i nuet selvfølgelig.

Jeg jobber på en videregående skole og arbeidsåret mitt er lagt opp på en måte som gjør at jeg blant annet får vinterferie. Noe som betyr at jeg har en uvant uke i februar som gjør at jeg planlegger denne måneden litt ulikt enkelte andre måneder.

Noen av målene er ganske like de jeg hadde i januar:

  • betale på et privatlån med kr 7.000,-
  • betale på studielånet mitt med lønnen fra ekstrajobben
  • en gåtur på minimum 15 minutter hver dag
  • en styrkeøvelse hver dag

Siden det er mye jeg har på planen med å gjennomføre i år, ser jeg på totalen av målene før jeg setter mål for hver måned. I februar, siden jeg har vinterferie, er det noen ting jeg håper å få gjort i løpet av den uken.

  • Jeg tror jeg har nevnt tidligere at jeg ønsker å skrive bøker, så jeg håper å få satt meg ned og skrevet ned det jeg har i forhold til et hovedplot i en bok jeg ønsker å skrive. Med tanke på at jeg aldri har skrevet bok før blir dette en utfordring jeg er spent på!
  • Selv om vi pusset opp kontoret mitt i påsken i fjor, ble jeg aldri helt ferdig med å male. Det er ikke så mye igjen, bare litt i en krok, litt i taket og siste finpussen på dørkarmen. Satser på at vinterferien blir da jeg endelig får gjort det.
  • En periode var jeg flink til å rydde bort viktige papirer ganske snart etter at jeg mottok dem, mens den siste tiden har de blitt liggende i en eske uten system. Målet her blir å bare legge papirene der de hører hjemme og ikke bare i en haug med andre ting.
  • Det siste målet jeg tenker å ha i februar er det mulig jeg er litt tidlig ute med, men det er alltid lurt å være forberedt. Jeg vil nemlig ha et møte med banken for å finne ut av hvordan vi kan komme til en løsning for målene jeg har. Hvilke krav stiller de i forhold til egenkapital når det gjelder bytte av bolig og noen andre ting er det jeg håper å få svar på. I dette målet og møtet er det selvfølgelig mer jeg kommer til å spørre om, men det er ikke alltid en trenger å annonsere alle drømmer og mål med en gang.

Så det var februarmålene mine. Har du noen spesifikke mål for februar?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg