Magic loop, tå-opp og settpinner

Det ble strikking i går også – selv om det ikke ble så mange gram brukt.

Totalt strikket jeg opp de 7 gram av fabelgarnet og brukte 4 små gram på starten på nye sokker.

Jeg ble (nesten) ferdig med sokkene i blå-grønt fabel garn. Grunnen til at jeg sier nesten er ferdig er fordi jeg ikke har festet trådene ennå.

Pannebåndet ligger fremdeles på vent – og jeg vet grunnen: å strikke sammen endene er skikkelig knotete og jeg vil ha noe enklere…

Så da ble det til at jeg begynte på et nytt sokkepar istedefor. Nå som jeg har lært meg å strikke sokker fra tå-opp og starte med magic loop er det blitt favoritten. Da slipper jeg å knote med bare et par masker på slutten av tåen på hver pinne – det er kålete og noe av grunnen til at selv om jeg liker å strikke sokker så tar det alltid lang tid å bli ferdig med tåen. Ved å strikke tå-opp derimot – mindre knoting rett og slett.

Magic loop er genialt å starte med, men snora på rundpinnene blir kålete så å fortsette med magic loop etter jeg har gjort ferdig tåen skjer ikke. Da er det å bytte til settpinner så snart som mulig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg