Loppemarked – bærekraftig?

Så vidt jeg har fått med meg så er dette den store loppemarkedhelgen?

Jeg tok meg i alle fall en tur på et loppemarked i dag.

Har jeg plass til noe mer? Nei. Har jeg mye penger å bruke? Nei. Tok jeg med meg mye penger? Nei. Tok jeg med bankkort sånn i tilfelle jeg fant noe jeg ville ha som kostet litt? Nei. Tok jeg med pose eller noe annet å bære i? Nei. Tror jeg loppemarkeder er bærekraftige? Både ja og nei. Om noen går til et loppemarked og ender opp med å kjøpe ting de ikke trenger, ikke kommer til å bruke så tenker jeg at det ikke er en god ide. Om du derimot går til et loppemarked med et spesifikt mål med tanke på hva du ser etter og hvor mye penger du er villig til å bruke så kan det derimot tenkes at det er en god ide.

Gikk jeg til loppemarkedet for å se etter noe spesifikt? Ja. Fant jeg noe jeg ville ha? Ja. Brukte jeg mye penger? Nei.

Så hva endte jeg opp med?

Vel, jeg er glad i å pusle puslespill, så det var det jeg så etter. Riktignok er det et sjansespill å kjøpe brukte puslespill – du vet aldri om alle brikkene er med om det er brukt. Om du faktisk finner et som fremdeles har plastikken rundt seg er det ganske naturlig at alle brikkene er der, men stort sett ligger alt løst i esken fordi det er gjort av noen andre.

Et puslespill på 500 brikker koster fort 2-300 kroner nytt. At jeg dermed fikk puslespill for kr 20 per stykk…om det mangler en brikke eller to så overlever jeg det for å si det sånn.

Mine to nye puslespill fikk jeg dermed til den nette sum av 40 kroner.

Boksene var små nok til at jeg tillot meg selv å kjøpe begge to. De hadde flere, men det var ikke bilder jeg hadde interesse av. At loppemarkedet var åpent i går og jeg kom dit omtrent to timer før stengetid i dag (så de hadde startet pose-salg) gjorde nok sitt til at det var lite utvalg av puslespill.

Kanskje jeg burde være tidligere ute ved neste loppemarkedet, så utvalget er større? På den annen side – da kan det jo være at de hadde vært dyrere? Uansett, jeg er fornøyd med mine to nye innkjøp og jeg støttet en god sak. Dessuten – om jeg ikke vil beholde de etter å ha gjort de er det faktisk så enkelt at jeg bare kan levere de til et loppemarked igjen 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg