Livgivende regn

Da jeg våknet på morgenen i dag ble jeg liggende i sengen og lytte en stund. Det regnet nemlig. Etter at det har vært sol, varmt og tørt lenge nå var det å høre regnet en velsignelse.

Når det startet vet jeg ikke, men det varte dessverre ikke så lenge. Skjønt etter litt opphold ser det ut til at det kommer noen flere dråper nå.

Grasset er blitt gult og brunt. Blomsterbedene og alle pottene med blomster og grønnsaker vanner jeg hver dag (med kanne, ikke slange for det er vanningsrestriksjoner). Så å få litt hjelp av moder jord og regnet gjør godt. Om det er nok til å gjøre grasset grønt tviler jeg på, men det er likevel livgivende.

Litt regn er bedre enn ikke noe regn nå om dagen så tørt som det er. Dessuten, med det lille regnet ble det også litt svalere noe jeg tror er godt for oss alle? Jeg har i alle fall følt at jeg har smeltet bort de siste dagene, mens i dag kan jeg puste litt bedre og slippe å svette oppover…

Heldigvis er det ikke styrtregn for når bakken er så tørr som nå vil ikke styrtregn gjøre noe godt – det ville bare vasket bort jord og rent avgårde uten å rekke å gjøre bakken fuktig på den måten som trengs. Lett regn hele dagen i dag ville være det beste, så vi får se hvordan været utvikler seg i dag.

Riktignok er jeg ikke bonde, men jeg håper å få meg et småbruk snart og været er viktig!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg