Leilighet eller småbruk?

Hvordan ønsker du å bo?

I løpet av livet jeg har bodd i enebolig, i ulike leiligheter og i rekkehus. Favoritten av disse var enebolig, noe som helt sikkert har en sammenheng med at det var der jeg vokste opp.

For øyeblikket bor jeg i rekkehus og selv om jeg har herlige naboer, har jeg aldri helt klart å venne meg til å bo så nærme andre personer. Det var annerledes når jeg bodde i ulike leiligheter fordi da visste jeg at det var midlertidig.

Dette er ikke huset jeg vokste opp i, men et som har litt av stilen jeg ønsker meg.

Listen jeg skrev for mange år siden om hva jeg ønsker meg, gjelder fremdeles. Den er full av ulike vekster som poteter, gulrøtter, erter, bærbusker og trær. Ønsket om å ha noen dyr står også på den listen. Listen hadde gått i glemmeboken frem til jeg lette frem noe annet, da kom jeg over den igjen og innså at drømmen om småbruk egentlig har vært der hele tiden jeg har bare ikke trodd at det var mulig å få det til.

Så hvorfor stiller jeg da spørsmål om jeg skal ha leilighet eller småbruk? Enkelt: leiligheter er både lettere å finne til salgs og billigere. Småbruk er mer sjeldent å finne til salg, i alle fall i områder hvor jeg ønsker meg det og de er mye dyrere.

Tanken har også falt meg inn at jeg kan kjøpe en leilighet som jeg senere kan leie ut, men alt dette krever jo en del kapital for å si det sånn.

Vi er alle ulike og har ulike ønsker og drømmer. For noen av oss tar det tid å finne ut av hva vi ønsker, og så tar det tid å få det til. Det betyr ikke at vi skal gi opp, men sette oss mål og bestemme oss for å gjennomføre så vi kommer dit vi ønsker oss.

Hvilken type bolig bor du i nå, og hva er drømmeboligen din?

2 kommentarer
    1. Leilighet og drømmer om å bygge eget hus. Innser også at jeg ikke har så mye i mot å bo i leilighet, det er jo veldig enkelt, men da ønsker jeg enten å være med fra begynnelsen og få layouten slik jeg ønsker det og en stor terrasse er en must.

      Og jeg fikk i helgen MASSE slike kommentarer som du ser over. Fint å se at jeg ikke er den eneste! HAHA

      1. Litt deilig kanskje også at første egne leilighet er enkel. Kan finne ut av mer hva en ønsker seg og hva en vil på den måten. At layouten er sånn du ønsker deg er egentlig et must, men ofte utfordrende om en ikke bygger nytt. Så venter i spenning på hvordan huset ditt ser ut når du skal bygge det!

        LOL. Har ikke fått særlig spam, men det lille som kommer sletter jeg…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg