Kvitte meg med planter?

Jeg elsker planter, har alltid gjort det og kommer nok alltid til å gjøre det.

Faren min bygde ut vinduskarmen min når jeg var liten fordi jeg ikke fikk plass til alle plantene….

Etter at jeg flyttet inn i nåværende bolig og innså at vinduskarmene var så smale at jeg ikke fikk plass til planter der, var min far nok en gang redningen. Han lagde en smal og lang krakk som passet perfekt ved vinduskarmen – samme høyde, men dyp nok til å få plass til potteplanter.

Utfordringen nå er at det likevel ikke er plass til alle plantene mine; de vokser og gror (noe som i og for seg er herlig, men de tar jo stadig opp mer plass…).

Stuebordet mitt er fullt!

Grønnrennere og striperennerne er i den ivrige fasen og bare forsetter å produsere nye planter. Noe som jeg i utgangspunktet elsker, men jeg savner å kunne bruke stuebordet mitt. Forrige gang jeg brukte det begynner nå å bli flere måneder siden…

Så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre.

Selv om jeg fikk en del potter av en kollega begynner det å bli litt skrantent. Dessuten, jeg har gitt bort til både familie og venner og de har jo også begrenset med plass. Å bare kaste fullt levedyktige planter har jeg ikke helt hjerte til og det å kjøpe nye potter er jo ikke gratis. Så jeg begynner å lure på om det kanskje er mulig å finne lokale facebookgrupper hvor jeg kan selge noen av alle disse fantastiske plantene mine?

Bor du i Sandefjord og har lyst til å kjøpe planter av meg? 🙂

2 kommentarer
    1. Heng dem opp i vinduene og ikke vær for ivrig etter å plukke barna av dem 😁. Ungene kan bare henge, de. Jeg hadde også sånne før i tiden, samt “mor med tusen barn”, så jeg lærte fort at jeg ikke burde plante for mange barn i potter, for da druknet man jo i potteplanter. Kun når jeg ønsket fornyelse dersom moderplanten begynte å skrante.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg