Klementiner?

For lenge siden (jeg husker ikke når…) spiste jeg noen klementiner og fant noen frø som jeg puttet i jorden, bare for å se om det ville skje noe. Riktignok skjedde det ikke noe med alle frøene, men det hadde jeg absolutt ikke forventet. At det faktisk ble to planter ut av det derimot – det overrasket meg litt, men på den annen side er formålet til frø å faktisk spire og gro – så det burde ikke overrasket meg mye.

Noe jeg syns er artig er at de ble sådd samtidig, men det er definitivt forskjell på dem. En stor og en liten (og ja den lille har mindre potte, men det var fordi det var det jeg hadde når jeg pottet de om – de startet sammen i samme potte…). En som har fått noen grener – og stikkete torner. Hvordan fortsettelsen vil bli for dem vet jeg ikke; om de vil overleve og bli store; og om de noen gang vil få frukt (veldig lite sannsynlig vil jeg tro). Uansett, det er artig å se frø spire og gro og blir større planter. Burde sikkert være flinkere til å gi dem litt næring så de får mer lyst til å gjøre noe, men nå går vi mot lysere tider – noe jeg tror de vil sette pris på.

Kan ikke nekte for at det hadde vært ekstremt artig om det faktisk hadde blitt en klementin på en av dem – kan smake helt forfærdelig for den saks skyld, bare det at noe sånt ville vært mulig hadde vært helt utrolig!

2 kommentarer
    1. Jeg har sådd sitron fra stein inne i en jeg hadde kjøpt. Det ble et sitrontre. I fjor satte jeg det ut i drivhuset, da det var blitt rimelig stort. Men det har trolig ikke overlevd vinteren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg