Jeg vs. været

Planen i dag var å klippe grasset (ja, det har allerede fått litt lengde) litt utpå dagen.

Jeg har en gammel grassklipper som bråker mye og går på bensin. Siden den bråker mye klipper jeg aldri grasset på søndager (eller andre helligdager for den saks skyld).

Grunnen til at jeg klipper grasset litt utpå dagen og ikke fra morgenen av er enkel. Den fungerer best når grasset er tørt og morgenduggen kan noen ganger være litt for mye for den.

Så jeg føler jeg hadde maks uflaks når jeg våknet i dag og innså at det regnet. Det gir jo absolutt ikke tørt grass for meg å klippe, og det er jo ikke som om jeg kan klippe grasset de neste to dagene. Dessuten var poenget å ha nyklipt grass til 17. mai.

At det ikke ser mest nyfrisert ut på 17. mai kan jeg dermed i det minste skylde på været for. Både helt greit og litt irriterende på en gang. Det burde jo vært klipt i går så det fikk et deilig regnskyll etter klippingen – jeg har nemlig sett at det ofte gjør grasset veldig fornøyd.

Kan jeg si at været vant denne omgangen? Jeg vet jeg burde sjekket værmeldingen, men det er noe jeg sjeldent gjør så jeg tenkte rett og slett ikke på det. Jaja, siden det ikke blir grassklipp i dag fordi det ikke er helt utevær, så kanskje jeg gjør fornuftige ting inne – det kan jo være målet 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg