Jeg skal få penger?

I går tikket det inn en mail fra Egmont – et fakturagrunnlag som gjør at jeg (utrolig nok) skal få penger for å blogge. Kan ikke påstå at det var største summen, men med tanke på at det kun har skjedd en gang før og jeg har blogget her i over seks år…så føltes det ganske spesielt.

Som sikkert mange andre liker jeg penger – og jeg vil jo gjerne ha mer så jeg kan kjøpe ting jeg ønsker meg (jeg har ikke mange ønsker, men småbruk er dyrt…). Med tanke på hvor mye prisene på det meste går oppover (strøm, bensin, mat og renter er tingene jeg legger mest merke til), tror jeg mange av oss ønsker å få noen flere kroner inn hver måned. Heldigvis for meg bruker jeg ikke mest penger (bortsett fra på de berømmelige regningene – de kommer hver måned og jeg aner ikke helt hvordan jeg skal kvitte meg med de), men jeg foretrekker å alltid kunne ha noe i bakhånd i tilfelle noe skulle skje.

Det helt praktiske med å faktisk få selve utbetalingen må jeg finne ut av, men det meste ordner seg på et vis – så jeg regner med at dette også vil gjøre det. Hva jeg skal gjøre med den lille søte summen vet jeg ikke – inn i det vanlige store sluket eller en egen konto for å kunne øremerke de til noe (ny fryser for eksempel…)?

Hva ville du gjort om du fikk ekstra penger som du ikke var nødt til å bruke til regninger eller andre livsnødvendige ting?

4 kommentarer
    1. Gøy å tjene på bloggen. Du må fakturere Egmont for å få disse pengene..Det er mange forskjellige faktura-selskap du kan kan bruke. Bare til å google. Det er meget enkelt. Man fyller ut og de ordner resten med skatt og alt.
      Og pengene er på konto – 5 dager etter ca..
      Jeg brukere mine ekstra bloggpenger til å kjøpe deler til et service jeg sparer på.

      1. Høres enkelt ut, så det blir spennede å prøve.
        Åh, så smart å bruke det til service-sparing – blir som ekstra gaver til deg selv 🥰

    2. Jeg får “bloggpenger” nå og da. Ikke hver måned. Man må jo tjene over 500 kroner før man får utbetalt summen. De samler jeg på en egen konto. I sommer kjøpte jeg rekkverk sånn vedlikeholdsfritt for de pengene. (Da hadde jeg spart en god stund)
      Jeg brukte også penger fra den kontoen da vi var på tretopphytte-tur.
      For meg er de ekstra pengene noe som skal brukes på noe som gleder meg – og ja, jeg blir glad over et nytt flott rekkverk.

      1. Tretopphytte-tur – høres både gøy og litt skummelt ut (tror ikke jeg ville likt å sove i toppen av et tre..). Et flott rekkverk er absolutt noe en kan glede seg over – det ser pent ut og er praktisk – finnes det noen bedre kombinasjon?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg