Jeg rakk å bli ferdig!

I dag hadde jeg eksamen. På den ene Zoom-greia vi hadde som var litt spørsmål om eksamen og lignende hørtes det ut som om vi ville ha forholdsvis god tid. Eksamen var en 6-timers hjemmeeksamen. Vel…

Vanligvis har jeg greit med tid på eksamener – det var ikke tilfellet i dag. Ny opplevelse for å si det sånn. Leverte fem minutter før tiden (fordi jeg er redd noe skal gå galt, så da er det greit med noen minutter slingringsmonn…). Skulle gjerne hatt litt bedre tid, men på annen side føltes hjernen litt oppbrukt ut… Kan ikke huske at jeg har levert så nær fristen før.

Det var heller ikke som om jeg somlet og brukte mye tid på ting. Joda, jeg sjekket noen ting her og der for å være sikker på at jeg husket riktig, men følte ikke jeg brukte mye tid på det.

På studiet har vi en gruppe og jeg så der at jeg ikke var alene om å tenke at eksamen var omfattende. Det var (så vidt jeg kunne se) flere som sa de ikke hadde rukket å bli ferdig i det hele tatt, og noen som bare hadde rukket å skrive et par setninger på hver av langsvarsoppgavene. Eksamen var lagt opp så ingen skulle få helt likt. På min eksamen var det tre langsvarsoppgaver; med henholdsvis 2-300 ord på to av de og den tredje skulle være på 4-500 ord. Det virker ikke som så mye, men når en har dårlig tid og må tenke gjennom hva en skal svare så tar det ganske mye lenger tid enn jeg vanligvis bruker på en bloggpost for å si det sånn…

Så hvordan det gikk på eksamen i dag vet jeg jo foreløpig ikke (tror vanlig frist for sensur er tre uker?), men jeg følte jeg gjorde det ganske greit på de fleste av de andre spørsmålene i alle fall. Håper jeg 🤞

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg