Jeg på handletur?

Å handle (eller shoppe som jeg tror de fleste sier?) er ikke noe jeg gjør mest av, men innimellom blir det noe nytt på meg også.

I dag var jeg en tur i nabobyen – jeg hadde et mål, men kom bare delvis til målet. Noe av målet var å kjøpe mangote i løsvekt til min mor – den biten fungerte veldig bra.

Så var det til det jeg skulle ha til meg selv, der var treffprosenten noe mindre. Målet var maskemarkører i lys metallfarge – der var treffprosenten dårlig. De hadde maskemarkørene jeg ønsket i andre farger, så jeg endte opp med noen i en mørkere metallfarge. Så der var det delvis treff.

Noe annet jeg skulle ha var maskewire – resultatet ble bra, om enn litt mer fargerikt enn jeg kanskje skulle ønske meg. På den annen side – de kommer til å være synlige og dermed vanskelige å miste.

Med andre ord var begge tingene jeg jaktet på håndarbeidsrelatert; mest strikkerelatert, men maskemarkører er praktisk for hekling også.

Etter å ha prøvd å gå innom en garnbutikk til – som min mor påstår kanskje har gått konkurs? – gikk jeg innom biblioteket.

Der oppholdt jeg meg i en god stund, og kunne sikkert sett gjennom flere av bøkene, men så var det det med parkeringstid… Er det noe jeg ikke føler noe behov for å få så er det parkeringsbot – tenker at det er virkelig unødvendige penger.

Også på biblioteket holdt jeg meg til håndarbeid. Der tittet jeg innom mange av strikkebøkene, og endte med å låne med meg tre stykker hjem for videre studering. De to andre bøkene har jeg lånt på nærbiblioteket mitt. Så nå har jeg litt å se gjennom av flere grunner: finner jeg noen mønster jeg har lyst til å strikke (i så fall må jeg nok kjøpe garn), blir jeg inspirert til å komme på egne ideer, og ikke minst se hvordan ulike mønster er forklart….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg