Jeg har startet

En av årets julegaver var noe som het Click & Grow. En søt liten sak med vekstlys som har plass til tre små beholdere til jord og småplanter.

Det første jeg gjorde når jeg kom hjem til meg selv etter juleferien hos mine foreldre var å starte to av beholderne. Det fulgte med tre ferdigsådde med basilikum, men jeg startet bare en av de – det er begrenset med hvor mye basilikum jeg kan spise på en gang.

Selvfølgelig sådde jeg bladsalat i den andre beholderen – så nå må jeg bare vente i spenning.

Click & grow

Hvor lenge det vil ta før noe kommer opp i det hele tatt vet jeg ikke, men jeg kommer til å sjekke hver dag (om ikke flere ganger om dagen…).

Så vidt jeg forstår lyser den i 16 timer og er avslått i 8 timer hvert døgn. Noe som gjør at når den først er plugget inn trenger jeg kun tenke på å holde beholder med nok vann. Alt annet fikser den selv.

Lyset er på en arm og det er med to forlengere så lyset kan settes høyere etterhvert som ting gror. Når det nærmer seg tiden for å forkultivere tomater og paprika kommer det til å være veldig praktisk.

Har du testet noen vekstlys som du likte godt?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg