Jeg har drept

24 snegler så langt i dag. Det er “fordelen” med en våt tidlig morgen – sneglene er ute og dermed lettere å se.

Krigen startet her om dagen – jeg tittet ut av vinduet på kvelden og så en snegle i blomsterbedet. De spiser blomstene mine – jeg dreper dem. Kanskje ikke helt rettferdig, men så er det mye her i livet som ikke er rettferdig. Noen år er jeg ikke like flink til å holde krigslysten på topp og det har ofte endt med at sneglene vinner både alle slagene og den totale krigen.

Om jeg startet tidlig nok i år til å vinne mange slag tror jeg nok, men om jeg vinner krigen er jeg mer usikker på. Uansett så blir jeg kvitt mange av krigerne deres. Tross alt er det ikke en rettferdig krig – jeg er en og de er ??? utallige…

Likevel, jeg har ikke tenkt til å gi meg. Jeg vil beskytte plantene mine så godt det lar seg gjøre, men jeg holder meg unna gift – hvem vet hva det kan påføre andre jeg ønsker å beholde?

Sloss du mot snegler i din hage?

Takk for at du leser, og så håper jeg at du har en fin helg!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg