Jakten på Huset: Finansieringsbevis

Det er i boks. Finansieringsbeviset altså (ikke Huset – leter fremdeles etter det). På en måte skulle jeg ønske at jeg kunne låne mer, at jeg hadde mer å rutte med, men jeg skal jo leve også. Dermed er jeg fornøyd med tallet som er på finansieringsbeviset jeg nå har fått.

Et finansieringsbevis gjelder i tre måneder, og så er det mulig å fornye det to ganger (så totalt ni måneder). Vil jeg finne Huset før den tid? Vet ikke, men det er veldig praktisk å vite hva jeg har å forholde meg til. Det er lissom ikke noe poeng å se på hus ti-millioners-klassen…

Selv om tallet mitt er 2.600.000,- håper jeg å bruke mindre. Hvorfor? Vil jeg ikke få mindre hus om jeg bruker mindre penger? Vil ikke huset være i dårligere stand jo billigere det er?

Alt er relativt. Jeg har ikke behov for det største huset så lenge jeg har plassen jeg ønsker. Tilstanden på huset vil selvfølgelig være en greie, men til den prisen forventer jeg ikke at alt er strøkent. Så lenge ting fungerer og er brukbart er det mulig å leve med ting en stund til jeg får samlet opp nok penger til å få ting sånn jeg ønsker.

Uansett, nå har jeg et tall, så det er bare å fortsette letingen! Ønsk meg lykke til?

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg