Jakten fortsetter

I løpet av det siste året har jeg sett gjennom utallige (bokstavlig talt – jeg aner ikke hvor mange det er blitt etterhvert) boligannonser. Å få det jeg ønsker, et sted jeg kanskje ønsker, til en pris jeg kan gi – er et mye vanskeligere prosjekt enn jeg forventet. Jeg regnet ikke med å finne noe med en gang fordi jeg har noen kriterier som er ikke-diskutable, men jeg forventet ikke at det skulle ta så lang tid – det må jeg innrømme.

Noen ganger nå i det siste har jeg lurt på om jeg må fire på noen av kravene eller om jeg skal stå på mitt for å få det jeg ønsker. Nåværende bolig var et kompromiss med meg selv – og jeg er ikke enig med meg selv om jeg angrer eller ikke på det valget. Det er mye jeg har lært siden den gang. Kompromiss kan være lurt for å komme seg ut av startgropa og ta det første steget, men på den videre veien – er det like lurt da?

Uansett hva jeg velger – stå på kravene eller inngå noen kompromiss – fortsetter jeg jakten på en ny bolig…

2 kommentarer
    1. På en eller annen måte ser det ut til å bli vanskeligere og vanskeligere å finne (og få!) en god leilighet som også er rimelig.

      Men det du har – det har du. Det er ditt hjem og du bestemmer selv hvor godt du liker det der. (-:

      1. Ja, å finne det en ønsker til en passende pris føles noen ganger bare som en fjern drøm. Heldigvis kan drømmer gå i oppfyllelse 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg