IQ test for lyspærebytte?

Den ene lyspæren i taklampen på kjøkkenet lyser ikke. Helt greit det – bare å bytte den. Ikke sant?

Jeg har lyspærer som ligger igjen fra forrige eier som skal passe. Problemet mitt: jeg forstår rett og slett ikke hvordan jeg skal få ut lyspæren… Lyspæren og skjermen er for nærme hverandre til at jeg kan stikke fingrene mellom for å få ut pæren. Jeg har forsøkt å skru på skjermen, men enten så tør jeg ikke ta i nok eller så er det et triks jeg ikke har fått med meg – for skjermen sitter godt fast.

Tidligere har jeg vært borti andre typer lamper hvor det føles som en må ha en IQ-test eller ha en doktorgrad eller noe for å få skiftet lyspærer (bilen min for eksempel – der er både teori og praksis vanskelig). Så om noen har noen tips til hvordan jeg skal få ut pæra og få stappet i en ny, så alle tre pærene lyser – ville jeg satt pris på det 🤭

6 kommentarer
      1. Gjorde den enkelt og spurte forrige eier – hun hadde lagt igjen en svart, liten sugekopp (som jeg ikke finner 😅). Jeg må ha tak i en ny en 😅

    1. Et alags sugekoppverktøy. Har kjøpt det til mine spotlights, men hm….nå husker jeg ikke helt hvor jeg har gjort av dingsen. Må lete, for det er et lys som blunker……

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg