Invasjonen har startet

Nå er det krig. De er slimete. De er mange. De er små. De liker seg best om natten og i regnet. De er snegler.

Hageinvasjonen har startet for fullt. Jeg har en liten hosta i et av blomsterbedene mine. Den er toåring i år, men det er uvisst om den vil leve opp og bli stor.

I går morges så jeg bare en snegle som satt og spiste på den. Da fortet jeg meg ut og drepte ikke bare den sneglen, men mange andre også.

Når jeg tittet ut av vinduet og ned på hostaen i dag – da så jeg umiddelbart to snegler. Så nok en gang var det å tusle ut – halv åtte på en søndag morgen – og drepe mange snegler. For når jeg kom nærmere så jeg at det ikke bare var to stykker der, neida, det var hele seks småttinger som koste seg på min lille hosta.

At jeg aldri vil vinne denne krigen er jeg klar over, men jeg hadde håpet på en liten våpenhvile? Kanskje de regnet at våpenhvilen var i vinter og at nå startet krigen for fullt igjen? Ikke vet jeg, men jeg nekter å gi meg. Jeg vil kjempe for landet mitt med alt jeg har. Selv om dette er en krig jeg har innsett for flere år siden at jeg aldri vil vinne betyr ikke det at jeg vil overgi meg heller, jeg vil kjempe til siste slutt og ta med meg så mange i dragsuget som mulig.

Jeg burde startet enda tidligere for jeg er sikker på at de startet invasjonen for en stund siden – jeg ser det på størrelsen deres. Heldigvis er det fremdeles mange små og det er lurt å ta de så små som bare mulig – satser på at når de er så små så har de ikke rukket å formere seg enda…

Har du invasjon hos deg? Hvordan håndterer du en eventuell hageinvasjon av snegler?

2 kommentarer
    1. ferromol er tingen!
      Det blir ingen slimspor for sneglene graver seg ned i jorden og forblir der;-) samtidig er ferromol laget på jernbasis så det skader ikke og du kan spise salaten etc med god samvittighet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg