Inspirerende musikk

Musikk har vært rundt meg hele livet i ulike former og i ulike sjangere. Heldigvis.

Musikk er dans. Musikk er kos. Musikk er sinne. Musikk er sorg. Musikk er tristhet. Musikk er gøy. Musikk er inspirasjon og motivasjon og haugevis av andre ting.

Forskjellig musikk gir meg forskjellige assosiasjoner til mange forskjellige ting – og en musikk som kan gi meg en spesifikk følelse, kan gi andre en helt annen følelse. For eksempel ble Amazing grace spilt i en begravelse jeg var i – så den forbinder jeg med sorg. Dermed var det helt kaos i meg når jeg neste gang hørte Amazing grace var i bryllupet til en venninne. Samme sang, mange minner og to totalt ulike følelser.

Noen ganger er det melodien, andre ganger er det teksten som sitter best i.

Jeg er glad i så utrolig mange ulike sjangre av musikk – sikkert fordi det passer til ulike humør, følelser, tider og steder. Noe jeg setter veldig pris på.

Bring it all back er en sang hvor teksten ofte kan være til stor inspirasjon og motivasjon for min del, så om jeg føler meg litt “stuck” er dette en av sangene jeg lytter til teksten på.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg