I disse koronatider…

Det kan være lurt å holde seg oppdatert ved å sjekke ut helsenorge.no.

For min egen del tilbringer jeg mye tid på internett (som vanlig). Jeg har ikke barn jeg må aktivisere, men jeg er heller ikke en person som kjeder meg. Heldigvis. Da jeg var liten og klaget over at jeg kjedet meg fikk jeg stort sett beskjed om at det var da synd, jeg burde finne på noe så jeg slapp å kjede meg…

Ofte oppfatter jeg det som om vi hele tiden må underholdes – gjerne av andre; har vi glemt hvordan vi underholder oss selv?

Vasking er ikke akkurat favoritthobbyen min, men noen ganger er det kjekt med litt ekstra tid til å få vasket de stedene du vanligvis ikke rekker. Rydding gjelder også her. Tross alt er det ikke alt som er like gøy, men mye av det er faktisk greit å få gjort så hvorfor ikke ta en liten sjau nå?

Så kan du slappe av med å gå en tur i skogen i frisk luft etterpå – med god nok avstand til andre mennesker selvfølgelig.

Bor du sammen med noen, hvorfor ikke spille et spill? Eller se på en film eller TV-serie?

Selv koser jeg meg med å legge puslespill, drikke te, se masse på YouTube og lese bøker. Prøver også å skrive litt fordi jeg liker det og føler at jeg nå kanskje har noe ekstra tid til å gjøre det.

Rett og slett gjør mer av det du liker som du ofte føler at du ikke har tid til. Skype eller facetime med venner og familie (dra fysisk på besøk er jo noe av de vi prøver å unngå om dagen); de fleste har tross alt internett så dette er en mulighet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg