Hvordan velger man?

Om du har tittet innom bloggen før så vet du at jeg liker håndarbeid – om du ikke har tittet innom før og dette er din første gang: Hei!

Jeg har for ikke lenge siden ryddet i garnet mitt; delt det opp så jeg har samlet ullgarn og bomullsgarn i hver sin puff. Resten av garnet som enten er syntetiske varianter eller garn jeg ikke aner hva er ligger i en kommode.

Så utfordringen nå som jeg har oversikt er: hva skal mitt neste prosjekt være? For mesteparten av garnet har jeg et nøste eller to; for noe av det har jeg noe mer.

Ullgarnet mitt ligger i flere lag, så det er ikke mulig å se alt på en gang – ups eller jippi? jeg er usikker på hvilken av dem jeg velger å si. Det jeg ikke vet er hva jeg ønsker å lage av det. Hva pleier du å lage av ullgarn?

Av bomullsgarn er det mest heklegarn, men utfordringen er likevel mye av den samme: hva skal jeg lage av garnet? Det er noe mindre bruk av to lag her, men det er fordi nøstene er hardere og større. Hva pleier du å lage av bomullsgarn – spesielt om du bare har et nøste – eller til og med bare et halvt nøste?

Jeg elsker å lage ting, men noen ganger blir det så mange muligheter at jeg ikke engang klarer å se mulighetene jeg vet er der. Litt som å ikke se skogen for bare trær…

Det positive er jo at jeg har mye garn så det er mange muligheter, men det er ikke alt som passer sammen. Skjønt, når det gjelder noe av heklegarnet (solberg 12/4) har jeg lyst til å hekle et sengeteppe til enkeltseng som vil matche det jeg har heklet til dobbeltseng. Det er et såpass stort prosjekt at jeg ønsker å ha mindre prosjekter gående samtidig så jeg ikke blir lei av det samme heklemønsteret… Tips mottas med takk!

Takk for at du leser!

2 kommentarer
    1. Hei!
      Av ullgarn strikker jeg mest sokker, men enkle skjerf og sjal. Sokker av restegarn blir fint. Har også strikket et teppe i riller av restegarn i ull. Enkel strikking som kan gjøres samtidig som man ser på TV eller hører på lydbok.
      Bomullsgarn kan du lage kluter av. Eller en enkel topp, tips til mange fine oppskrifter på Drops.
      Lykke til☺!

      1. Takk 😊
        Skjerf tror jeg ikke har strikket på mange år så det fikk jeg litt lyst til. Du har rett, det er et mylder av oppskrifter på Drops så jeg får snoke litt rundt der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg