Hvordan binde opp tomatplanter

Dette er første gang jeg har tomatplanter, så det er mye å lære.

Det første jeg gjør hver morgen er å ta en kjapp tur ut på verandaen for å sjekke ståa til plantene som er der. Jeg vet at tomatplanter må bindes opp, men jeg trodde behovet ikke være helt der enda så jeg ble litt overrasket når jeg kom ut på morgenen.

Den ene tomatplanten var veldig klar for at noe skulle gjøres. Jeg var ikke så klar… dessuten hadde jeg ikke så god tid før jobb.

Heldigvis var det bare en som var falt over. Noe annet jeg ikke hadde tenkt på var om jeg i det hele tatt hadde noe å binde dem opp med.

Heldigvis har jeg alltids noe. Gamle blomsterpinner – og en kort bambuspinne – som vil holde helt i starten nå. Lett å se at jeg må skaffe noe mer eller noe annet. Hvor høye tomatplantene kommer til å bli vet jeg ikke, men garantert høyere enn nåværende blomsterpinner… Dermed må jeg finne noen gode løsninger fremover.

Tips tas imot med stor takk! Hvordan binder du opp dine tomatplanter?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg