Hvor ofte?

Hvor ofte vanner du plantene dine (om du har noen levende – plastblomster anbefales ikke å vannes så vidt jeg vet…lol)?

Jeg har i mange år hatt som fast regel å vanne plantene mine hver søndag. Det er målet, men som de fleste mål er det ikke alltid ting går som planlagt…så innimellom får plantene mine vann hver søndag, mens andre ganger kan det gå to-tre uker mellom hver gang. Heldigvis har jeg hovedsakelig grønne planter og alle plantene som bor hos meg kjenner til de variable vanningsrutinene – så de gangene det blir for ille (les: for lenge uten vann) så har de sine metoder for å si ifra at nå burde jeg skjerpe meg… LOL!

2 kommentarer
    1. Slik gjør jeg det også. Vanner fast hver søndag. Noen hopper jeg over noen ganger (kaktuser) og noen vanner jeg oftere (hvis tørste). Må se over dem i ukedagene også. Og kjenner alltid på jorda før jeg vanner🙋‍♀️

      1. Kjenne på jorda har jeg sluttet med – jeg kjente bare på toppen og det som er viktig er jo lenger ned i potta så måten jeg gjorde det på ble litt poengløs.
        Kaktuser har jeg ikke lenger, men en av plantene (fredsliljen) blir veldig dramaqueen om den er tørst..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg