Hvilken vei?

Noen ganger står vi alle ved ulike veiskiller i livet og lurer på hva vi skal velge.

Skal vi velge det trygge og vante eller skal vi ta en risk? Skal vi basere valgene vi tar på de rundt oss, skal vi ta med de rundt oss på valget eller skal vi velge noe kun for vår egen del? Hvordan vet vi hva det beste valget egentlig er? Kan vi endre valget om vi innser at det ikke var det riktige valget eller er vi nødt til å følge veien vi har valgt?

Valg kan være store eller små, men hvem av valgene som til syvende og sist har mest betydning vet vi ikke før i ettertiden. Jeg har i alle fall ingen krystallkule som gir meg det rette valget eller gir meg muligheten til å se inn i fremtiden.

Noen ganger lurer jeg veldig på hva jeg skal ha til middag og alle spørsmålene over er relevant for det valget. Andre ganger kan jeg funderer på hvor jeg ønsker at småbruket jeg drømmer om skal være, hvordan jeg vil ha det og hvordan jeg skal klare å komme dit.

Hvilke store eller små valg har du tenkt over i det siste?

2 kommentarer
    1. Ja, valg er det HELE tiden. Hele dagen. Alt fra skal jeg blogge litt før middag, eller la det være. Skal jeg ha det eller det til middag. Men noen er større som du sier. Og noen ganger er det litt flaks at ting går som det går. Tenker mitt valg av yrke f eks. At jeg valgte å bli lærer for døve, kunne jo ikke ane at det skulle passe SÅ bra 🙂 Ha en fin kveld, hvis du velger det 🙂

      1. Lærer for døve – høres ut som et interessant yrke! Noen valg passer som hånd i hanske uten at vi visste på forhånd hvor bra det faktisk ville bli 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg