Hver vei, men ulike mengde??

Tester nye ting om dagen, og ikke alt går som jeg ser for meg. Er det noe nytt? Nope, men jeg trodde det ville gå bedre?

Når en legger luer på gulvet for å ta bildet av dem vil de alltid se pussige ut. Uansett. Lua til høyre i bildet er ferdig. Den strikket jeg ovenfra og ned og brukte to nøster. Lua til venstre strikker jeg nedenfra og opp; men det er ikke ferdig. Jeg hadde to nøster til lua til venstre også, og den eneste forskjellen er strikkeretningen – likevel blir det for lite med to nøster til den venstre lua.

Mysterium! Lik lue, likt garn, samme mønster – den ene klarte seg fint med to nøster, den andre blir det alt for lite garn til. Jeg skjønner det virkelig ikke! Tross alt er det eneste ulike strikkeretningen, men det burde ikke spille en rolle når alt annet er likt?

Vel, da er det ikke noe annet å gjøre enn å rekke opp lua til venstre, lage vrangborden litt kortere og så blir de nesten like. Skal ikke være bare enkelt med å strikke en enkel lue tydeligvis.

Meningen er å brette opp vrangborden – da blir det to lag over ørene som i alle fall er der jeg har mest behov for ekstra lag 😇

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg