Hvem er “de andre”?

Politikk er noe som påvirker livene våre – enten vi er interessert i det eller ikke.

Så lenge jeg har kunnet gjøre det, har jeg stemt ved valg – både kommune- og fylkesvalg og ved stortingsvalg – fordi jeg tror det er viktig å gjøre det. Selv om det ikke alltid føles som om det betyr noe – tross alt har jeg bare en stemme og hvor stor forskjell kan den gjøre lissom?

De siste årene har jeg lest med stadig større interesse artikler fra avisene som omhandler politikk (ikke alt – jeg har andre ting å finne på også).

Jeg har en ide om de “vanlige” politiske partiene som stort sett får uttale seg i media. Det jeg har blitt stadig mer nysgjerrig på de siste årene er hvem “de andre” er. Foreløpig har jeg ikke satt meg særlig inn i det, men jeg vet det er valg til høsten så kanskje tiden er inne for å bli litt mer bevisst?

Hvor mange er “de andre” og hvilke partier er det egentlig?

Hva mener “de andre” og de mer kjente politiske partiene om ting som betyr noe for meg (og ting som ikke betyr så mye for meg)?

(kopiert fra Nettavisen 04.05.2023)

Heldigvis for meg (når jeg leste resten av artikkelen hvor jeg fant bildet over) så har Nettavisen en liten notis nederst i artikkelen over hvem “de andre” er.

2 kommentarer
      1. Ja, noen ganger hjelper det å lese en hel nyhetsartikkel (eller i alle fall skumme gjennom den) før en lar frustrasjonen løpe fritt 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg