Hva nå?

Krysser fingrene for at jeg snart finner hus å kjøpe, for jeg har fått et problem…

Nettopp blitt ferdig med to nye luer; strikket motsatt vei av hverandre fordi jeg ville teste (og få skrevet ned et enkelt mønster til de begge). Gøy å lage ting, bli ferdig med å lage ting, men så blir jo spørsmålet: hva nå?

Problemet er nemlig at jeg fremdeles har en god del garn, men mesteparten er pakket i esker og jeg vet ikke helt hvilke esker og hva som er hvor. Så nå har jeg begynt å slippe opp for “logisk” garn. Det vil si store nok mengder av likt garn til at jeg kan lage noe fornuftig av det.

Joda, jeg kunne sikkert enkelt løst problemet ved å bare kjøpe mer garn, men poenget er jo at jeg må jo ha penger, plass og mulighet til å flytte det med meg… Så hva gjør jeg med håndarbeid akkurat nå?

Det letteste ville vært å kjøpe garn, men det betyr  jo at jeg får enda flere ting som må flyttes når jeg flytter. Dessuten, hvor lang tid skal det egentlig ta før jeg klarer å finne et hus jeg har råd til å kjøpe (og ikke penger til å fikse det med en gang for å si det sånn…)?

Uansett, i dag er det nydelig sol ute men foreløpig sitter jeg inne med vått, nyvasket hår – og jeg har ingen planer om å gå ut i kulda med vått hår…

2 kommentarer
    1. Er vel ikke bare-bare å få kjøpt seg et hus nei.. Jeg har ennå ikke fått meg leilighet en gang 😀 og nærmer meg 60 om noen år 😀 Tror vi aldri kommer til å kjøpe eget. I alle fall ikke før vi kan tenke oss å dra på landet… Utsetter stadig å kjøpe noe, bare fortsetter å leie her vi er… Ja-ja… trives jo vi 🙂

      1. Så lenge du trives der du er – hva ville vært poenget med å flytte? 😊
        For øyeblikket bor jeg på pikerommet hos foreldrene, og selv om jeg er glad i foreldrene mine har jeg fått veldig nok av å bo sammen med dem nå 🫠

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg