Hva er du verdt?

Dagens spørsmål – hver dag et nytt spørsmål. Noen morsomme, noen alvorlig, noen enkle, noen som kanskje får deg til å tenke.

Dagens spørsmål er:

Har du en ide om hva du er verdt i penger?

Med dette mener jeg: hva er nettoverdien av eiendelene dine? For de som ikke er sikre på hva jeg mener med det: formue minus gjeld. Formue kan være flere ting: eiendom, aksjer, hus, bil, sparekonto og andre lignende ting. Gjeld, vel, den er kanskje selvforklarende, men boliglån, studielån, billån, annen usikret gjeld, kredittgjeld og så videre.

Dette er noe jeg følger med på når det gjelder egen økonomi, men når jeg regner hva min nettoverdi er ekskluderer jeg både huset jeg bor i og bilen min. Grunnen til det er fordi jeg må bo et sted uansett og bilen er generelt bare en utgiftspost. Målet mitt med å følge med på hva jeg er verdt i penger er fordi jeg vil at det skal øke. Jeg sjekker det den siste dagen i måneden, så i går tok jeg status og selv om det ikke økte mye, fortsetter den positive trenden 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg