Hva er din drøm?

Reklame | Outnorth

Jeg vet hva min drøm er (i alle fall en del av den), men vet du hva din drøm er?

Har du fortalt noen hva du drømmer om, eller føles det for stort/for vanskelig/for uoppnåelig å skulle få til det du drømmer om?

Har du sluttet å drømme? Det er det tross alt mange som gjør; enten at de slutter å drømme fullstendig, eller at de føler de ikke har tid og overskudd til å gjøre det.

Ofte blir vi dessuten fortalt at vi må være realistiske, eller slutte å leve med hodet i skyene, at vi må innrettet oss i samfunnet på samme måte som alle andre. Heldigvis ser det ut til at det er en endring på gang. Jeg syns stadig jeg ser artikler om folk som har brutt ut av sitt vante liv og fulgt drømmen sin.

Kan alle klare å nå drømmen sin? Ikke nødvendigvis 100%, men det betyr ikke at det er håpløst å prøve. Selv om du ikke skulle få alt du ønsket deg; tenk så mye du ville fått om du startet. Tenk så mye du ville lært. Tenk så stolt du ville vært av deg selv!

Å følge drømmen sin kan føles skummelt og de som fraråder deg å ta den typen valg kan være de gjør det både fordi det er store endringer, men kanskje også fordi de selv er redd for å gjøre det de virkelig ønsker. På den annen side; vil du virkelig la være å følge drømmen fordi det kanskje ikke fungerer? Jeg kan nemlig garantere deg en ting: om du ikke prøver vil du aldri få det til…

Så jeg håper du finner drømmen din og jobber smart for å komme dit du ønsker. Oppmuntre de rundt deg til å stole på sine drømmer også; løft hverandre opp og støtt hverandre når det går trått.

Jeg vet ikke hva fremtiden holder for meg, men jeg håper jeg vil komme til min drøm en dag.

At jeg er på småbruket mitt etter en lang dag hvor jeg har tatt hånd om dyrene mine og høstet frukt og grønnsaker fra hagen. At familie og venner sitter ved et langbord inne i stua med fyr i peisen fordi det er litt grøssent på kvelden. At skravla går og latteren sitter løst mens vi spiser en middag mange har hjulpet til med å lage av råvarer fra gården. Det øyeblikket jeg kan sette meg ned, ta min første bit av maten og bare nyte øyeblikket fordi det er akkurat her jeg skal være, det er min drøm.

(så legger ved noen reklamelinker du kan klikke på om du vil hjelpe meg nærmere min drøm)

Dobsom Comfort Women’s Dame friluftsbukser Sort 42//Nokian Finntrim Unisex gummistøvler Grønn 45//Bergans Down Lady Parka Dame parkas dunfôrede Sort XS//Lifeventure Vacuum Flask – 300ml termos Blå OneSize//Fjällräven Byron Hat Herre luer Blå OneSize//Fjällräven Kånken hverdagsryggsekker Rød OneSize

2 kommentarer
    1. Min drøm er å en gang kjøpe min egen leilighet/hus. Så jeg sparer til egenkapital hvis jeg evt skal prøve å få lån en gang i fremtiden. Det blir nok ikke i nær fremtid men det er absolutt en drøm jeg håper å få oppfylt en dag 🙂

      1. Da krysser jeg fingrene for at du får til din drøm!
        Vær smart, ha budsjett (enklere å ha oversikt) og sett deg mindre delmål. Husk å feire hver gang du når et lite mål, da blir det ekstra gøy og du blir mer gira på å nå målene 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg