Husprosjekt: veranda

For fire år siden ble min gamle veranda revet fordi den var ikke helt god. Det var mulig å stå og nesten gynge på den… Grunnen til det fant vi ut når vi rev den; bjelkene under som skulle støe den var knekt. Så det var digg å få en ny veranda som ikke sviktet når en gikk på den.

Nå er tiden kommet til å olje verandagulvet, men da er det viktig å vaske det først.

 

Hvorfor det er viktig å vaske gulvet først er lett å se på bildet over. Den lyse delen er den ferdigvaskede delen.

Innrømmer glatt at jeg hadde glemt hvor lyse plankene egentlig var når verandaen ble bygd. Forskjellen er ikke til å ta feil av for å si det sånn.

Nå må den stå og tørke noen dager før jeg oljer; må bare få kommet meg til en butikk hvor jeg kan få kjøpt oljen (har fått beskjed fra min far om hva jeg skal kjøpe siden jeg ikke har gjort noe sånt før).

Skjønt, før jeg oljer er det to ting til jeg må gjøre: stramme en del av skruene og pusse over dem. Det er en ting som er fort gjort å glemme. Trevirke utvider og trekker seg sammen utifra temperatur og det gjør at det noen ganger virker som om skruer “skrurer seg selv ut”.

Dette blir dermed en del av sommerferieprosjektet mitt.

Har du ting du må gjøre der du bor i sommerferien?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg