Hus uten bad?

På Finn.no ligger det mange hus til salgs, men selv om jeg (desperat) ønsker meg ny bolig er det ikke alt som føles like aktuelt.

For å være ærlig blir jeg noen ganger litt lei av å lete og lete og lete og lese tilstandsrapporter og salgsrappporter og se på kart…i det hele tatt – det er mye jobb å skulle finne en passende bolig.

Å stadig vekk se et fint førstebilde og tenke at kanskje dette kan være noe, for så å bli skuffet av resten av bildene og/eller tilstandsrapporten – gir dessverre stort rom for litt håpløshet til å feste seg i hjernebarken.

Selv føler jeg ikke at jeg har flest krav, men det er tydeligvis flere krav enn jeg burde ha?

Noen krav kommer jeg ikke til å gi meg på, men jeg innser at standarden kommer til å være ganske dårlig i starten. Likevel, selv med en dårlig standard hvor det blir mye å gjøre med huset er det enkelte ting jeg fremdeles forventer: innlagt strøm, innlagt vann og et bad…

Forrige huset jeg syns så veldig lovende ut til jeg så litt nærmere på det, hadde ikke noe bad. Riktignok hadde det innlagt strøm. Det var boret etter vann i løpet av de siste årene (men så vidt jeg kunne forstå så var det ikke testet…), og det var en varmtvannstank der. En gammeldags utslagsvask var det på kjøkkenet, men det var det eneste som gjorde et spesifikt rom til kjøkken – det var ikke tilkobling for stekeovn, ei heller var det kjøkkenvifte. Utedoen var på låven så det var i det minste mulig å gjøre sitt fornødne ved behov.

Med andre ord var det ikke helt ideelt likevel dette huset som jeg tenkte kanskje kunne være noe selv om det hadde en god del råte.

Så det å få tak i en bolig er ikke bare bare, men jeg fortsetter å optimistisk krysse fingrene for at noe som passer til meg dukker opp snart – gjerne med et bad…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg