Høstferie – hva er planen?

Jeg sier at jeg har høstferie, men egentlig er bare stillingen min lagt opp på en måte som gjør at jeg jobber mer ellers og dermed ikke jobber uka som elevene regner som høstferie. Så teknisk sett er min høstferie en uke med avspasering. Helt greit for min del.

En uke jeg kan nyte å ikke bli vekt av vekkeklokka og kan gå tur i skogen akkurat når på dagen jeg ønsker.

Som vanlig har det samlet seg opp noen småting jeg ønsker å få gjort i kommende uke. Noe fordi jeg utsetter det (ta asken ut av ovnen, vaske kjøleskapet, sy fast en lomme på en olabukse osv…) og andre ting fordi jeg vil kunne ta meg god tid og kose meg med det (plante om planter/stiklinger/ta avleggere, skrive noen ekstra blogginnlegg, planlegge andre mål).

Når jeg bodde hjemme hos mine foreldre og hadde høstferie var en av oppgavene min å vaske alle kjøkkenskapene. Den rutinene er litt mer variabel etter at jeg flyttet for å si det sånn.

Uansett; planen er å gjøre noen ting fordi det er lurt og andre ting fordi jeg ønsker. En god blanding er aldri å forakte.

Enten du har høstferie eller ei, så håper jeg du har en fin helg og kommende uke!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg