Hm, hva skjedde?

God morgen! Veldig tidlig på en lørdags morgen… Hva skjedde? Hvorfor er jeg våken så tidlig? Aner ikke, men å våkne opplagt og klar for dagen før klokken seks en lørdag morgen – nesten uhørt? Nesten litt magisk føles det som – verden er annerledes tidlig om morgenen når det fremdeles er mørkt og det ikke er omtrent noen biler å høre på veien – ingen andre lyder heller for den saks skyld. Bortsett fra regnet. Det regner i dag – trommer på taket helt i utakt med seg selv, men sånn er naturen.

Mørket er dypt og mye, men det er likevel mye lys – fra hus og fra gatelys – det gjør at jeg kan se langt selv om jeg egentlig ikke kan se i mørket. Jeg liker både mørket og lyset, men noen ganger tenker jeg at det er for mye lys om natten (og veldig tidlig morgen). En del av meg skjønner at det kan være lurt, men biler har lys når de kjører – så hvorfor trenger de gatelys på en stille vei på en tid hvor nesten ingen er ute å kjøre? (på store veier som E18 kan jeg skjønne det – farten er mye høyere og da ser jeg nytten av å se mye lengre) Strømsparing gjelder tydeligvis ikke alt lyset om natten?

Uansett – noen tanker denne tidlige lørdags morgen (tidlig for meg i alle fall). Håper du vil ha en fin dag og gjøre noe du liker i løpet av dagen 🙂

 

4 kommentarer
    1. Jeg kan stille motsatt spørsmål, hva skjedde? Jeg sov til kl 06:30, det må vel være rekord omtrent. Våkner stort sett 4-5 hele året gjennom, helg som hverdag 😛

      1. WOW! Det er tidlig! Da håper jeg du klarer å nyte morgenstillheten og soloppganger 🙂 (og jeg lurer på hvor tidlig du da må legge deg for å våkne så tidlig?)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg