Hjemmebakt før jul

Nå om dagen ser jeg stadig at noen har bakt julekaker. Jeg gjorde den biten enkel og kjøpte noen på butikken – som jeg så spiste opp. (vurderer å kjøpe mer…)

I perioder baker jeg litt, men nå var det en stund siden forrige gang. Dermed var jeg gått tom for hjemmebakt brød – så jeg har spist kjøpebrød fra butikken en stund. Greit nok, men jeg har innsett at jeg foretrekker hjemmebakt brød.

Når jeg baker selv lukter det så godt i hele huset etterpå. Dessuten kan jeg lage det så grovt som jeg ønsker og jeg liker når det er en god miks av ulikt grovt mel i tillegg til alt hvetemelet jeg bruker.

Det eneste jeg sliter litt med når det gjelder hjemmebakt brød er at de blir så lave. Misforstå meg rett, deigen hever, men de blir aldri helt så høye som jeg skulle ønske. Har du tips til hva jeg skal gjøre tas tipsene imot med takk!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg