Himmelsk vanning

Planer er noe som fort kan endre seg – i dag for eksempel var planen å fortsette å klippe hekk (det tar lang tid for jeg gjør bare litt av gangen). Når jeg våknet hadde derimot værgudene bestemt at jeg skulle gjøre andre ting – det regnet. Hvordan det blir utover dagen vet jeg ikke – kanskje jeg får klipt hekk i ettermiddag i stedefor? Uansett, hadde det ikke regnet i dag, måtte jeg vannet – så at himmelen åpner seg litt og slipper løs litt vann gjør jo at jeg slipper å vanne selv – veldig praktisk.

Når himmelsk vanning foregår – foretrekker jeg å holde meg inne. Jeg kan strikke, se på YouTube, vaske og rydde litt. Må etterhvert få suset meg til å vaske vinduer, men å vaske utsiden er greit å gjøre i klarvær – innsiden derimot er det jo ikke noe problem å vaske selv om det regner ute.

En annen ting jeg lurer på er: skulle det ikke komme en hetebølge – eller var den bare i går? Er den ferdig her allerede? Jeg vet ikke – jeg følger ikke mest med på nyheter og vær om dagen (jeg bare ser ut av vinduet – da ser jeg hvordan vær det er).

2 kommentarer
    1. Varmen kom hit til Østlandet i går, og vi hadde sol og grader opp mot og over +30. Det var bare å drikke iskaldt vann for ikke å renne helt bort, men jeg klager ikke. Skulle bli ganske varmt i dag også, men så langt er det ikke så ille. Jeg må ta meg en runde med vannkannen om ikke lenge, for det er ganske tørt i balkongkassene og pallekarmene mine. Ha en fin torsdag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg