Helgejobbing…

Noen helger er annerledes enn andre. Denne helgen for eksempel. For en del er dette en langhelg fordi det var Kristi Himmelfartsdag på torsdag og da var det en del som tok fri i går. Jeg jobber i skoleverket og hadde fri på torsdag, men var på jobb på fredag. Siden jeg jobber i skoleverket jobber jeg generelt mandag til fredag og ikke i helgene. Heller ikke denne helgen jobber jeg, så hvorfor er da overskriften helgejobbing?

Enkelt, mange andre jobber – og det kan vi være takknemlige for. Jeg har vært en av de som jobbet lørdager i årevis, men ikke i nåværende jobb. Min “jobb” denne helgen består i å sitte under et pledd, drikke masse te med honning i og strikke. Hvorfor mye te med honning i? Vel, jeg er blitt forkjølet og jeg har ingen andre å skylde på enn meg selv. På onsdag satt jeg nemlig ute i lunsjen sammen med noen av kollegaene mine. Jeg hadde tatt på meg jakke, men ikke skjerf – ikke lurest når det ikke var varmest ute. Jeg ble kald og så ble jeg forkjølet – det er ikke så vanskelig å se sammenhengen… Heldigvis for meg har jeg ikke helgejobbing så jeg har brukt dagen i dag (og regner med å bruke morgendagen også) på å la kroppen reparere seg selv så jeg er frisk og rask til jobb på mandag…

På bildet kan du kanskje se hvor oppgitt jeg er over meg selv for en så elementær vårfeil som å ikke ha på nok klær..?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg